Режим дня - основа виховання дітей дошкільного віку.
Режим дня – основа виховання дітей дошкільного віку.
Чимало батьків нехтують режимом дня своєї дитини.
Як наслідок, до шести років у багатьох дітей у тій чи тій формі розвивається невротичний стан, з'являються маніпулятивні й істеричні прояви.
Яку ж роль у розвитку дитини відіграє режим дня та чи справді так важливо його дотримуватися?
Для дітей раннього та дошкільного віку режим — основа виховання. У перші три роки життя працездатність нервової системи часто змінюється, а тому діти перебувають у постійному фізіологічному стресі. Саме правильний режим і запобігає перевтомі, зміцнює здоров'я, допомагає витримати колосальні навантаження.
Правильний режим дня — це раціональне чергування різних видів діяльності й відпочинку.
Якщо дитина недосипає, мало гуляє на свіжому повітрі, її працездатність знижується, вона швидко втомлюється, скаржиться на головний біль.
І,як наслідок, в дитини розвивається психосоматика. Батьки починають водити її до лікарень, лікарі лікувати незрозуміло від чого. Хоча насправді проблема криється в порушенні режиму дня. А це, в поєднанні з неправильними умовами виховання, несприятливим психологічним кліматом у родині, часто призводить до виникнення в дитини невротичних процесів, тобто відхилень в її душевному здоров'ї.
До симптомів дитячого неврозу належать:
тривожність;
поганий сон;
відставання у фізичному розвитку;
дратівливість;
неадекватні реакції
За недотримання послідовності й часу проведення режимних моментів у дитини можуть виникнути також складнощі з формуванням культурно-гігієнічних навичок і навичок охайності.
Режим дня — не найскладніше, чого можна навчити дитину. Для цього потрібна лише любов батьків і їхнє усвідомлення своєї відповідальності. Дотримання батьками режиму дня привчає дитину до організованості, полегшує життя як їй самій, так і батькам. Надалі такій дитині значно легше адаптуватися до умов дитячого садка, школи. Правильний режим - це ще й профілактика багатьох захворювань, зокрема й невротичних.